Tweede keer meer geluk?
Het vliegtuig, de Virgin Atlantic GlobalFlyer, dat hij ook bij zijn vorige poging gebruikte is 13,4 meter lang en heeft en spanwijdte van 34,7 meter. Fosset moest het doen met acht ton brandstof. Het heeft een speciaal waarschuwings- en weksysteem zodat Fosset af en toe even vijf minuten kon slapen. Hij had een speciaal dieet gevolgd dat er voor moest zorgen dat hij geen sanitaire stop hoefde te maken. Fosset steeg op vanaf het Kennedy Ruimtevaartcentrum in Cape Canaveral in de Amerikaane staat Florida. Fosset wilde in 80 uur rond de wereld. In 2005 vloog Fossett 67 uur rond de aardbol zonder te stoppen. Hij legde toen 36.989 kilometer af. Het verslag van die reis zie je in het onderstaande filmpje. Het kan even duren voordat het filmpje helemaal geladen is.
Het vliegtuig dat hij bij zijn nieuwe poging gebruikte is 13,4 meter lang en heeft een spanwijdte van 34,7 meter. Fosset moest het doen met acht ton brandstof. Het vliegtuig heeft een speciaal waarschuwings- en weksysteem zodat Fosset af en toe even vijf minuten kon slapen. De vorm van de romp en de vleugels is uiteraard helemaal toegerust op deze reis.
FoilSimE is een programma waarmee je in een virtuele windtunnel vleugelprofielen kunt onderzoeken. Bekijk de applet en probeer uit te vinden hoe je de virtuele windtunnel kunt bedienen. Start met deze link FoilSimE. FoilSim is gemaakt door de NASA. Er zijn verschillende versies beschikbaar. Ook wordt het programma steeds verbeterd. FoilSimE is de meest eenvoudige versie. FoilSim kan heel goed gebgruikt worden bij profielwerkstukken. Als je meer wilt weten over FoilSim kun je het beste in Google zoeken op het trefwoord FoilSim.